Dag 4 maandag 7 juli 2014

7 juli 2014 - Bangkok, Thailand

Dag 4
Een reisdag naar bangkok.  We hebbenbesloten met de trein te gaan. Niet zo'n trein als we gewend zijn, maar meer als de stoomtrein hoorn-medemblik, met can die houten bankjes. 3,5 uur zou t duren met natuurlijke airco in de vorm van open ramen! Hoe leuk met de kinderen.
Na een verfrissende laatste duik in het zwembad en een heerlijke thaise lunch waren we ruim op tijd op het station. Met z'n vijfen en bagage passen we hier met gemak in de tuktuk.....tja, als je wilt past alles:-) met een glimlach......zo gaat het hier in thailand.....

Bij de kaartverkoop op het station werd ons verteld dat de enige trein die die. Dag zou gaan ruim 2 uur vertraging had........tja, en dan........bagage kocht gelukkig op het station blijven en wij hebben van de nood een deugd gemaakt. De mannen zijn naar de kapper geweest en hadden nog tijd genoeg voor een Thai masage, de dames doken een (roze) nagelstudio in en hebben zich lekker laten verwennen!
Hoe leuk om ze de plannen gedwongen te wijzigen:-)
De trein liet nog langer op zich wachten maar dat was helemaal geen probleem.
Uiteindelijk een enige rit naar bangkok gehad. De laatste paar stations rijdt de trein dwars door een sloppenwijk van bangkok, zo dichtbij dat je bij de mensen naar binnenkrijgt. Heel bijzonder! De mensen hebben vrijwel niks, geen knap dak boven hun hoofd, maar wel overal een schotel op het dak, een paar brommertjes naast t huis en meestal een dikke auto naar de hut. Blijkbaar hebben ze andere normen en waarden dan wij Hollanders.....
Bij een stationnetje werden wij ( de kinderen natuurlijk vooral) uitgebreid bekeken door een hele thaise familie, vooral maud met haar witten haren trok veel bekijks!

In bangkok wederom met een tuktuk naar ons hotel gebracht. Hoe leuk kan een reisdag zijn!

1. Simone:
    21 juli 2014
    Wat een mooie ervaring voor jullie allemaal om op zo'n manier door een land te reizen. Lekker dat het goed gaat allemaal en dat jullie lekker genieten. Hier kunnen jullie nog lang op terug kijken. Veel plezier en groetjes van André, Simone en Sanne