Dag 2: Hier hebben we maanden naar uitgekeken!

5 juli 2014 - Kanchanaburi, Thailand

Na ons eerste oriental breakfast (melk met chocopops en orange jus zo zoet als limonade) werden we opgehaald om naar elefantworld te gaan. Een ritje van een uurtje in een open taxi zonder deuren en ramen was een genot. Vooral Tess heeft alle indrukken van het land in zich opgezogen. Toeterend verkeer kris kras door elkaar en dan ook nog t stuur aan de verkeerde kant, woonboulevards in de vorm van houten kraampjes langs de kant van de weg met alle waar op straat ( van banken, kasten tot autobanden aan toe)
bananenplanten, gekleurde offerhuisjes voor Boeddha voor iedere woning en nog veel meer.....

Aangekomen bij elefantworld werden we meteen aan het werk gezet; de oude olifanten moesten gevoerd worden met een wasmand vol minibanaantjes. Deze olifanten zijn tussen de 70-80 jaar, hebben geen tanden meer en eten zo'n 400 kg per dag..... Een behoorlijke klus voor alle vrijwilligers dus! Maar goed dat ze hulp hadden van de brinkies☺️
Na t eten geven werden de olifanten gewassen in de rivier. Iedere olifant geeft een eigen mahout ( begeleider) die kan lezen en schrijven met zijn eigen olifant. Ondertussen hebben wij het middageten voor deze tandeloze olifanten voorbereid. Dit bestaat uit Stickey Rice gaar gekookt met overrijpe bananen. Dit prakje moet afkoelen en hebben we na onze lunch tot ballen gedraaid en door een vitaminepoedertje gehaald..... Een heerlijk vies , plakkerig klusje waarna we heerlijk samen met de olifanten de rivier in mochten om samen te badderen. Wat een avontuur, samen op de nek van een olifant en dan koppie onder! Enig!!! Wat zullen we allemaal slapen straks!

1. Marga:
    5 juli 2014
    Wat een geweldig verhaal!!! Ik ga echt weer jaren terug, toen wij er met z'n allen waren. Ik beleef het weer allemaal!!!! Ook de drukte van het verkeer is adembenemend!!!! Wat zal het straks weer rustig zijn in de polder. Geniet van alles, dikke kus.
  2. Anneke Borst:
    5 juli 2014
    Wat bijzonder zo tussen de olifanten!!!! Ik zou het niet durven. Het zal zeker een speciale vakantie worden. Genieten jullie er maar lekker van. Groetjes!!!
  3. Kitty:
    7 juli 2014
    Hoi maaike en fam,

Wat een belevenissen en wat gaaf zeg,zulke mooie reizen zijn zulke mooie herinneringen!!Geniet er heerlijk van en leuk om je te volgen.
  4. Marga:
    8 juli 2014
    Heerlijk om te lezen, dat jullie zo genieten samen met de kinderen, wat zullen er een herinneringen naar boven komen bij Piet en bij jou. Dikke kus